In gesprek met….

In gesprek met Luka Smith, 16 jaar, speelt de alt-saxofoon in het harmonie-orkest.

Luka omschrijft Muziekvereniging Meierijstad in één woord: gezellig!

‘Ik speel al saxofoon sinds ik 7 jaar was, dus ik ben er een beetje mee opgegroeid. Ik word altijd blij van liedjes spelen of het nou alleen is of in het orkest.

Een hoogtepunt voor mij was toen ik meedeed aan de solisten voorspeelmiddag van de vereniging en ik ook nog eens eerste werd! Ik deed eigenlijk nooit mee aan wedstrijden en dan win ik de eerste keer een wisselbeker. Heel tof!

De muziekstukken die we spelen met het grote orkest vind ik allemaal wel leuk. Ik heb niet echt een duidelijke voorkeur voor bepaalde stukken die we spelen. Alleen Nederlandstalige muziek is niet mijn favoriet.

Toen ik als “nieuw” lid bij het harmonieorkest instroomde was iedereen heel aardig en ik kreeg alle hulp als iets moeilijk was. Mijn tip daarom is ook: blijf doorgaan als het lastig is, want dit had ik in het begin ook maar het wordt steeds beter en leuker!’