Symfonie van Smaken

Afgelopen zaterdag, 25 mei, was het zover.

In de Gasthuishoeve verzamelde zich het publiek voor Symfonie van Smaken. Een mooie combinatie van muziek en bijpassende smaaksensaties.

Tijdens het concert werden een aantal verschillende werelddelen aangedaan, met muziek uit de landen van dat werelddeel, verzorgd door zowel leden van Werk In Uitvoering, de Slagwerkgroep als ook het Harmonieorkest van Muziekvereniging Meierijstad. Tijdens het bezoek aan die werelddelen werden gasten verrast door een bijpassende smaakexplosie.

Een Hollandse entree verzorgd door de vereniging zelf werden opgevolgd door Noord-Amerikaanse klanken vanuit de Slagwerkgroep en Werk In Uitvoering vergezeld van een overheerlijke sparerib, verzorgd door het Lindenhuys. Afrikaans tromgeroffel waarbij de smaakpapillen gedurende het Volkslied werden verrast door een enorm lekkere Afrikaanse loempia met parelcouscous van de Gouden Leeuw.

Na de pauze werden de soms wat vreemd klinkende Aziatische klanken vergezeld van een hapje van zalm met een Tom Kha Kai-bonbon waar de Beleving haar uiterste best op had gedaan en tot slotte zomerse Zuid Amerikaanse klanken vergezeld van een overheerlijke ceviche van zeebaars, verzorgd door La Casserole.

Al met al een genot voor zowel de oren als ook de smaakpapillen!

En een mooi lokaal initiatief waarbij de muziekvereniging en de lokale horeca van Rooi elkaar op een mooie manier in de spotlight hebben kunnen zetten. En dat smaakt naar meer! Dus Smaakroute Rooi, muziekvereniging Meierijstad houdt zich zeker aanbevolen voor toekomstige initiatieven!

Uiteraard ook een bedankje richting de Gasthuishoeve, voor hun gastvrijheid en de Beckart voor het sponsoren van de extra benodigde stoelen. Tot slot wil Muziekvereniging Meierijstad haar VIP-gasten enorm bedanken: een aantal genodigden via Stichting met je Hart Rooi. Stichting met je Hart zet zich in voor (eenzame) ouderen door het ontplooien van diverse initiatieven om hen samen te brengen. Wij hopen dat Symfonie van Smaken hierin een handje heeft kunnen helpen.