OneDrive

Klik op het onderstaande logo om direct naar de OneDrive van Muziekvereniging Meierijstad te gaan.

Waarvoor gebruiken we OneDrive?
Binnen Muziekvereniging Meierijstad wordt informatie met elkaar gedeeld via OneDrive. Denk hierbij aan mededelingen, informatie over optredens, etc. Dit kan informatie vanuit het bestuur naar leden zijn, maar ook commissies onderling kunnen hierin documenten delen.

Toegang tot de OneDrive van Muziekvereniging Meierijstad
Toegang tot de OneDrive van Muziekvereniging Meierijstad gebeurt op basis van het emailadres dat voor een lid bekend is bij de vereniging. Zorg dus dat het juiste mailadres (dat gekoppeld is aan je OneDrive-account) bekend is bij het secretariaat. Voor onze jonge leden kunnen dit ook 2 mailadressen zijn; van het lid zelf en van een ouder.

Mappen in OneDrive
De OneDrive van Muziekvereniging Meierijstad bevat diverse mappen. Je kunt echter alleen de mappen zien, waartoe je toegang hebt. Voor de meeste leden betekent dat, dat ze alleen de map “Leden” kunnen zien. Alle leden hebben toegang tot deze map om de documenten hierin te bekijken.

Toegang tot alle mappen en informatie heeft het admin-account.

Mocht een commissie een map willen hebben op de OneDrive van Muziekvereniging Meierijstad, dan kan dit verzoek gedaan worden aan Annemarie of Marjolein. Daarvoor is nodig de naam van de aan te maken map en de namen van de leden die hier toegang toe moeten krijgen.

De map “Leden”
Deze map wordt gebruikt om informatie met de leden te delen. Alle leden hebben view-rechten/ lees-rechten.

Hierin wordt informatie in verschillende folders geplaatst:

• Informatie over Muziekvereniging Meierijstad: Bijvoorbeeld de statuten van onze vereniging
  • Concerten en optredens: Hierin staan folders per optreden. In de folder van een optreden staan:
    1. Een word-document met gegevens over het optreden, zoals wat, waar, wanneer, kleding, hoe laat verzamelen, welke nummers, etc.
    2. Muziek (partijen) om te downloaden
    3. Flyer
    4. Persbericht

De naam van de folder voor een optreden begint met de datum van het optreden. De datum heeft het formaat jjmmdd. Bijvoorbeeld de map voor een optreden op 30 maart 2019 zal beginnen met 190330.

De folder over een optreden wordt na het betreffende optreden verwijderd.

Mededelingen: dit zijn Word-documenten waarin mededelingen aan de leden gedaan kunnen worden.

Aanmaken van OneDrive
In dit filmpje wordt uitgelegd hoe je een OneDrive account kunt aanmaken:

Uitleg OneDrive

Aanmaken van OneDrive voor leden tot en met 15 jaar
Voor het aanmaken van een account door kinderen van 15 jaar en jonger moet een volwassene toestemming geven. Dat is niet iets dat Muziekvereniging Meierijstad heeft bepaald, maar op basis van wetgeving is dat bepaald door Microsoft.

De volwassene kan deze toestemming geven door een kopie van het ID-bewijs met Microsoft te delen of met een creditcard €0,50 te betalen. Schijnbaar zijn er ook mogelijkheden om het account van het kind te koppelen aan het account van de volwassene.

Voor een OneDrive-account is een Microsoftaccount nodig. Informatie op internet hierover is te vinden op o.a: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4090274/microsoft-account-parental-consent-and-child-accounts

Het is de verantwoordelijkheid van de ouder(s) van onze leden tot en met 15 jaar of het jonge lid zelf een OneDrive-account heeft of dat alle communicatie van de vereniging naar het lid via het account van de ouder(s) loopt. Het is mogelijk om per lid meerdere OneDrive-accounts op te geven bij de vereniging, bijvoorbeeld van het lid zelf, maar ook van de ouder(s).

Geen OneDrive, toch documenten bekijken.
De link die in de email (melding dat er een map met je is gedeeld) staat, kun je altijd gebruiken om in OneDrive te komen, ook al heb je geen account. Het is handig deze link op te slaan bij je favorieten om er altijd makkelijk bij te kunnen.

Vragen
Voor vragen over OneDrive zelf of voor hulp bij het aanmaken van OneDrive kun je contact opnemen met Richard Asveld.

Bij vragen over het gebruik van OneDrive binnen Muziekvereniging Meierijstad kun je terecht bij Annemarie Helmes en Marjolein Rombout.