Opleidingsgroep

In de opleidingsgroep van Muziekvereniging Meierijstad zitten enthousiaste muzikanten in opleiding. Er is plaats voor jonge leerlingen, maar ook de wat oudere muzikanten zijn van harte welkom!

Door te spelen in dit orkest leren leerlingen muziek te maken in orkestverband, dus met andere instrumenten en muzikanten samen spelen.

De leerlingen met blaasinstrumenten krijgen les aangeboden door Phoenix Cultuur. Leerlingen die slagwerk spelen, krijgen les van Marcel van Wensen.

Zodra leerlingen ongeveer één jaar les hebben, kunnen ze zich aansluiten bij de opleidingsgroep. Hier kunnen zij hun muzikale kwaliteiten verder ontwikkelen door hun A- en B diploma te halen.

De opleidingsgroep staat onder leiding van Hans van der Velden. Na het succesvol afsluiten van zijn opleiding Directie aan het Hilversums conservatorium in 1988, werd hij in 1989 actief in Oirschot bij de harmonie “Arti et Amicitiae”. Met dit orkest heeft hij veel successen geboekt, waaronder in 2008 het behalen van het landskampioenschap in de hoogste klasse.

Verder is hij actief geweest bij een aantal andere orkesten in Brabant en in Utrecht.

De opleidingsgroep noemen we binnen de vereniging Werk In Uitvoering (WIU).

De repetitie is op dinsdagavond van 18.45u tot 19.45u in 'De Brink' in Eerde.